نکات مهمی برای ثبت نام متوسطه دخترانه تهران

مطمئنا ویژگی های مشترکی بین مدارس موفق جهان وجود دارد که این ویژگی ها در مدارس موفق ایرانی نیز به چشم می خورد و در ثبت نام متوسطه دخترانه تهران می‌تواند راهنمای شما باشد. در مدارس مختلف از جای جای جهان ممکن است برنامه درسی مختلف و رویکردهای متفاوتی در زمینه تدریس وجود داشته باشد. اما با این حال ویژگی های مشترکی در مدارس مختلف وجود دارد که باعث موفقیت دانش آموزان و پرورش شخصیت آن ها می شوند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

ارتباط عمیق و صمیمانه بین معلم و دانش آموز

آموزش دادن و یادگیری به عنوان یک فعالیت مشارکتی شناخته می شود که در  دو طرف این تعامل یکی دانش آموز و دیگری معلم قرار دارد. بنابراین همکاری بین معلم و دانش آموز یک همکاری دو طرفه بوده که در نهایت منجر به موفقیت می شود. برای آنکه بتوان به این مشارکت در بهترین سطح دست پیدا کرد، لازم است تا معلم‌ها بتوانند به خوبی با تمام دانش آموزان خود ارتباط برقرار نمایند. به عنوان مثال یک معلم خوب باید، قبل از شروع سال تحصیلی تلاش نماید اسامی دانش آموزان خود را بخاطر بسپارد و برخی خصوصیات شاخص را در تک تک دانش آموزانش شناخته و برای بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوتشان برنامه ریزی نماید.

کیفیت مناسب فضای کلاس ها

مورد بعدی برای ثبت نام متوسطه دخترانه تهران، کیفیت فضای کلاس است. بخشی از موفقیت مدارس خوب و استاندارد مربوط به فضا سازی و نظمی است که در کلاس ها مشاهده می شود. کلاس هایی که دانش آموزان را به حضور در آن علاقه مند نماید و از سوی دیگر معلم توانایی دسترسی به تمام دانش آموزان را داشته باشد. کلاسی که معلم به راحتی بتواند متوجه فعالیت هایی شود که دانش آموزانش در حین  برگزاری کلاس انجام می دهند. این امر تا حد زیادی منجر به برقراری ارتباط هرچه بهتر بین دانش آموز و معلم شده و کیفیت آموزش و سطح یادگیری را مقدار زیادی بالا می برد.

فضای مناسب کلاس منجر به افزایش اعتماد به نفس، ایجاد انگیزه ی بالا و توسعه ی عادات خوب مطالعه در دانش آموز می شود.

نظام مشاوره ای کارآمد

می توان ادعا کرد که نتایجی که دانش آموزان به دست می آورند در اغلب موارد به نحوه هدف گذاری و مشارکت خودشان در فرایند برنامه ریزی تحصیلی وابسته است و اینکار لازمه ی موفقیت در تحصیل است. یک برنامه کلی که توسط دانش آموز طراحی شده و با کمک آن می تواند به اهداف اصلی خود برسد. برنامه هایی که در نهایت با کمک و تصحیح مشاوران مدرسه می تواند منجر به رسیدن به بهترین دستاوردها شود. لذا وجود یک نظام مشاوره ای خوب، کارا و اثربخش مهم و ضروری است. پس در انتخاب مدرسه و ثبت نام متوسطه دخترانه تهران باید به برنامه های مشاوره ای مدرسه توجه کنید و مهرتابان مفتخر است که با ارائه خدمات بهینه به شما و رشد فرزندتان کمک کند.

کارکنان متعهد و هوشیار

زمانیکه دانش آموزان مراقبت و حمایت از سوی کارکنان مدرسه را احساس می کنند، حس تعلق به مدرسه، رسیدن به هدف و اراده برای دستیابی به دستاوردهای ارزشمند در آن ها تقویت می شود. عوامل آموزشی مدرسه ی خوب با دانش آموزان دوست هستنــــد به نحوی که دانــش آمـــوز زیبا ترین احساس را دراین محیط دارد، و متقابلاً دانش آموزان نیز در امور مختلف مشارکت دارند و نسبت به آن چه در آموزشگاه می گذرد احساس مسئولیت می نمایند.

محیط سازمان یافته

از ویژگی های مدارس موفق وجود یک محیط سازمان یافته است که در آن هر دانش آموز می داند موظف است که از قوانین و مقررات آن پیروی نماید. از مسئولیت هایی که بعنوان یک دانش آموز بر عهده دارد آگاه می باشد و مسئولیت افراد مختلف نیز در کسب موفقیت  او برایش کاملا روشن است. در نهایت تعامل مناسبی بین عوامل آموزشگاه و دانش آموزان و اولیاء برقرار خواهد بود.

هر آنچه که در رابطه با ویژگی های مدارس مختلف می توان به آن اشاره کرد، با توجه به سیستم آموزشی هر کشور و شرایط آموزش و پرورش در مدارس متفاوت است. اما برخی از این موارد در تمامی مدرسه های موفق دنیا مشترک بوده که به برخی از آنها در بالا اشاره کرده ایم.

موفق باشید.

مقالات مرتبط