چرا یادگیری آمیخته؟

Why Hybrid Learning

خلاصه

این ماژول به معرفی مدل یادگیری ترکیبی و اجرای پنج عنصر یادگیری ترکیبی با استفاده از تیم های مایکروسافت برای ایجاد یک محیط یادگیری پویا برای دانش آموزان خود پرداخت. یادگیری ترکیبی با یادگیری از راه دور متفاوت است و می تواند حس جامعه را ایجاد کند.

پاسخ های سریع برای ابزارهای مایکروسافت

منابع

  • آموزش و پرورش مجدد: آینده یادگیری
  • تاب آوری و تحول برای آینده یادگیری
  • بهترین شیوه ها در آموزش از راه دور: مروری
  • آموزش را با تیم های مایکروسافت متحول کنید
  • ایجاد یک محیط یادگیری مشارکتی با تیم‌های کلاس
  • ایجاد و درجه‌بندی تکالیف
  • ارسالی دانش آموزان
  • مدینه، جان. قوانین مغز: 12 اصل برای بقا و شکوفایی در محل کار، خانه و مدرسه. چاپ گلابی، 2014.
  • داربی، فلاور و جیمز ام. لنگ. آموزش کوچک آنلاین کاربرد علوم یادگیری در کلاس های آنلاین. جان وایلی و پسران، 2019.
  • UDL در یک نگاه

اهداف یادگیری

  • پنج عنصر یادگیری ترکیبی و تفاوت آن با یادگیری از راه دور را شناسایی کنید
  • یک محیط یادگیری ترکیبی ایجاد کنید که حس جامعه را ایجاد کند
  • اجرای بهترین شیوه ها برای طراحی درس، ارزیابی و بازخورد در یک مدل ترکیبی برای اطمینان از تعامل و تعامل

 

مقدمه

همه‌گیری کووید-19 همه جنبه‌های زندگی از جمله آموزش را به طور اساسی مختل کرد. این اختلال باعث شد موسسات آموزشی برای سیستم ها و ساختارهایی که تداوم یادگیری را برای همه دانش آموزان تضمین می کند، سر و صدا کنند. تجربیات یادگیری از راه دور که توسط مدارس و دانشگاه‌ها در طول همه‌گیری اجرا شد، چالش‌هایی از جمله برابری، دسترسی و ظرفیت را آشکار کرد. با پایان یافتن دستورات قرنطینه، سیستم‌های مدارس در سراسر جهان در حال بررسی بهترین راه‌ها برای ملاقات در محوطه مدرسه (دانشگاه) و ارتباط با دانش‌آموزان از راه دور هستند. مدارس و دانشگاه ها در حال بررسی مدل های آموزشی مختلف برای رفع نیازهای دانش آموزان خود هستند، از جمله:

  • باز شدن جزئی – برخی از مدارس و مؤسسات آموزش عالی فقط به دانش آموزان خاصی اجازه می دهند به محوطه دانشگاه بازگردند. گروه‌های واجد شرایط برای بازگشت به دانشگاه شامل دانشجویان جوان‌تر، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و دانش‌آموزانی بدون دسترسی به دستگاه‌هایی هستند که امکان یادگیری از راه دور را فراهم می‌کنند. سایر دانش آموزان در محیط مجازی ادامه تحصیل خواهند داد.
  • همزمان و جدا – برخی از مؤسسات آموزشی آموزش حضوری و آنلاین را همزمان انجام می دهند. برخی از دانش آموزان حضوری هستند در حالی که برخی دیگر از راه دور به همان کلاس می پیوندند.
  • چرخشی – مدارس دیگر در طول هفته دانش‌آموزان را در داخل و خارج از محوطه مدرسه (دانشگاه) به صورت چرخشی می‌گذرانند. دانش‌آموزان در روزهای خاصی در کلاس‌های مدرسه (دانشگاه) شرکت می‌کنند در حالی که همسالانشان به طور ناهمزمان از راه دور در همان روزها کار می‌کنند. در روزهای دیگر، حضور و غیاب کاهش می‌یابد و آن دسته از دانش‌آموزانی که از راه دور کار می‌کردند به مدرسه می‌روند در حالی که بقیه دانش‌آموزان به‌صورت ناهمزمان خارج از دانشگاه کار می‌کنند.

یک محیط یادگیری ترکیبی، درواقع ترکیبی از همه مدل ها است. یک رویکرد ترکیبی برای یادگیری بر موفقیت های این مدل ها استوار است تا عمداً یک تجربه یادگیرنده محور ایجاد کند که «عمیقاً شخصی، مرتبط و جذاب باشد». (فولان 33)

در یک مدل ترکیبی، یادگیری بر ارتباطات فردی متمرکز است.  مدل ترکیبی با استفاده از پلتفرم‌های حضوری (چهره به چهره) و آنلاین مانند مایکروسافت تیمز ، ارتباطات معنی‌داری بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و تضمین می‌کند که از زمان کلاس، همزمان به طور موثر استفاده شود. این بر یادگیری اصیل و مرتبط تمرکز دارد که به دانش آموزان امکان صدا، انتخاب و عاملیت را می دهد. یادگیری ترکیبی از معلمان همتا، خودارزیابی دانش‌آموز و همکاری بین مربیان و دانش‌آموزان برای طراحی و اجرای یادگیری استفاده می‌کند و به اختصار، انسان محور است. 

“مدل ترکیبی بهترین‌های یادگیری در مدرسه و از راه دور را با تعامل دیجیتال ترکیب می‌کند. این چیزی بیش از یک راه حل سریع است. این راهی برای تقویت و تسریع یادگیری با ارائه رویکردهای دانش‌آموز محور برای برآورده کردن نیازهای مختلف یادگیرندگان است.” (فولان 9)

ادامه مقدمه 

به منظور گذار به یک مدل یادگیری ترکیبی پویا، مدارس و دانشگاه‌ها باید تاب‌آوری کل سیستم را در مؤسسات خود ایجاد کنند. سه استراتژی که به ایجاد چنین تاب آوری کمک می کند عبارتند از:

  • ظرفیت سازی مشارکتی: مؤسسات می توانند در هنگام انتقال به یک مدل ترکیبی، با همکاری یکدیگر از فناوری برای حمایت از مدیران و مربیان شان استفاده کنند.
  • استاندارد کردن پلتفرم‌های دیجیتال: مدارس و دانشگاه‌ها باید ابزارهای فناوری را انتخاب کنند که به تجربه یادگیری منسجم و جذاب دانش‌آموز منجر شود و به منظور ساده‌سازی ارتباطات و گردش کار، عملیات اجرایی این ابزارها را  استاندارد کنند. با یک پلت فرم دیجیتال استاندارد، دانش آموزان می توانند به سرعت در ابزارها مهارت پیدا کنند و می توانند به جای هدایت فناوری، بر یادگیری خود تمرکز کنند.
  • استفاده از یک پلتفرم  انتخاب شده دیجیتالی برای مدیریت تغییر: سیستم های مدرسه باید پلت فرم دیجیتال استاندارد شده خود را برای پشتیبانی از مدیریت تغییر، برای همه ذینفعان در سیستم خود پیاده سازی کنند.

(تاب آوری و تحول برای آینده یادگیری 5-6)

Microsoft 365 پلتفرم دیجیتالی عالی برای موسسات آموزشی است. تیم های مایکروسافت یک مرکز دیجیتالی انعطاف پذیر و پویا برای همه مربیان ارائه می دهد که گردش کار را، هم برای مربیان و هم برای دانش آموزان ساده می کند. علاوه بر این، ابزارهای دیگر در مجموعه Microsoft 365 می توانند عملکردهای زیادی را در یک سیستم آموزشی انجام دهند:

مجموعه Microsoft 365

دانش آموزان

مربیان در یک مدرسه یا مجموعه ای از مدارس

همه کارکنان مدارس در سراسر یک سیستم

خانواده ها و سرپرستان

مایکروسافت تیمز

همکاری در کلاس تکالیف همکاری همتایان تیم های میز راهنمایی همکاری در کلاس آموزش حرفه ای تکالیف دانش آموز تیم های میز راهنمایی تیم‌های میز راهنمایی جلسات زنده همکاری کارکنان به روز رسانی هفتگی ایمیل در مورد یادگیری دانش آموزان

ایمیل Outlook

ارتباطات رسمی ارتباطات رسمی ارتباطات رسمی ارتباطات رسمی

استریم

ضبط ویدئویی ایمن و مطمئن ضبط ویدئویی ایمن و مطمئن ضبط ویدئویی ایمن و مطمئن

وان درایو

ذخیره سازی فایل های شخصی ذخیره سازی فایل های شخصی

شیرپوینت

 

وب سایت های مدرسه و سیستم وب سایت های مدرسه فروشگاه فایل های اشتراکی

ذخیره سازی فایل مشترک وب سایت های مدرسه و سیستم

فورم

نظرسنجی، آزمون نظرسنجی، ابزار بازخورد نظرسنجی، ابزار بازخورد نظرسنجی، ابزار بازخورد
ابزار های آموزشی Immersive Reader

مترجم مایکروسافت

مترجم مایکروسافت برای ارتباطات دانش آموز و والدین مترجم مایکروسافت برای ارتباطات والدین

مترجم مایکروسافت برای ارتباطات والدین

پیوند به نسخه متنی نمودار مایکروسافت 365 قسمت 1

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از مایکروسافت تیمز در محیط های یادگیری ترکیبی، به این دوره ها مراجعه کنید:

  • تغییر یادگیری با تیم های مایکروسافت
  • ایجاد یک محیط یادگیری مشارکتی با تیم های کلاس

سیستم‌های آموزشی که به سمت یک محیط یادگیری ترکیبی حرکت می‌کنند، باید بر عناصر خاصی تمرکز کنند تا اطمینان حاصل کنند که دانش‌آموزان و مربیان آن‌چه را که برای موفقیت نیاز دارند، را کسب کرده اند. پنج عنصر یادگیری ترکیبی عبارتند از:

  1. محیط آموزشی
  2. جامعه طبقاتی
  3. طراحی درس
  4. تعامل و تعامل
  5. ارزیابی و بازخورد

محیط آموزشی

یادگیری ترکیبی به طور سیال بهترین آموزش های درون مدرسه ای و آنلاین را با تعامل دیجیتال ترکیب می کند. یادگیری ترکیبی می تواند با ارائه رویکردهای دانش آموز محور برای تقویت شایستگی های جهانی و برآوردن نیازهای متنوع یادگیرندگان، یادگیری را تقویت و تسریع بخشد. برای ایجاد این محیط، موسسات باید فضاهای یادگیری فیزیکی و مجازی ایجاد کنند که تعاملات پویا را با دانش آموزانی که هم حضوری و هم از راه دور هستند، امکان پذیر سازد.

مربیان به خوبی به آموزش های حضوری عادت دارند. فضاهای یادگیری مربیان باعث افزایش دید و همکاری می شود. آنها می دانند که چگونه توجه دانش آموزان را جلب کنند، درک را بسنجند و مکالمه را تقویت کنند. مربیان پروتکل‌ها، رویه‌ها و انتظارات را برای رفتار دانش‌آموزان، فعالیت‌های کلاسی و تکالیف کلاس ایجاد کرده‌اند. مدیریت کلاس و گردش کار کلاس، به طور خلاصه، به خوبی تثبیت شده و راحت هستند.

هنگام انتقال به یک محیط یادگیری ترکیبی، موسسات آموزشی می توانند با مایکروسافت تیمز فضاهای یادگیری مجازی را برای معلمان و دانش آموزان ایجاد کنند. تیم ها ابزار عالی برای ارائه تداوم و انعطاف پذیری هستند.  مایکروسافت تیمز به عنوان مرکز دیجیتالی یک کلاس درس ترکیبی، به مربیان اجازه می دهد تا در تماس های تیمی با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند، تکالیف ایجاد و جمع آوری کنند، منابع را به اشتراک بگذارند، و همکاری بین دانش آموزان را چه از راه دور و چه حضوری آسان تر کنند. مربیان همچنین می توانند منابع و برنامه های دیگر را در Teams ادغام کنند و آن را به یک فضای آموزشی مرکزی، شبیه به کلاس درس فیزیکی تبدیل کنند.

در یک مدل ترکیبی، مربیان درسهای خود را به صورت دو وجهی، هم به دانش‌آموزانی که از نظر فیزیکی در محوطه مدرسه و دانشگاه هستند و هم به دانش‌آموزانی که از راه دور به مدرسه و دانشگاه متصل هستند ارائه می‌کنند. بنابراین، مربیان باید کلاس درس خود را برای بهینه‌سازی آموزش برای دانش‌آموزانی که به‌طور مجازی از طریق تماس Teams شرکت می‌کنند، تنظیم کنند. مربیان باید از میکروفون و وب کم استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان مجازی می توانند در طول جلسه تدریس استاد را بشنوند و ببینند. برای دسترسی، مربیان باید به دانش‌آموزان آموزش دهند که چگونه از ویژگی زیرنویس در تماس‌های Teams استفاده کنند. مربیان همچنین می توانند از ویژگی Share Screen استفاده کنند تا دانش آموزان مجازی بتوانند همه چیزهایی را که استاد نشان می دهد و بحث می کند ببینند.

مربیان باید سیاست ها و رویه هایی را برای محیط مجازی خود ایجاد کنند. دانش‌آموزان چگونه سؤال می‌پرسند یا توجه مربی را جلب می‌کنند؟ چگونه مربیان حضور و غیاب را در طول تماس های همزمان ارزیابی می کنند؟ در طول کار مشترک، مربیان چگونه دانش‌آموزان را به گروه‌ها تقسیم می‌کنند، توجه دانش‌آموزان را جلب می‌کنند و همه را برای بررسی یا آموزش بیشتر به کلاس اصلی بازمی‌گردانند؟ مربیان باید تعیین کنند که چگونه می توانند روش های یادگیری حضوری فعلی خود را برای کار در فضای مجازی تغییر دهند.

مربیان باید یک گردش کار برای به اشتراک گذاری محتوا و منابع، توزیع و جمع آوری تکالیف، ارائه بازخورد و ارزیابی کار دانش آموزان ایجاد کنند. تیم‌های مایکروسافت، نوت‌بوک‌های کلاس OneNote، و تکالیف در Teams می‌توانند گردش کار همه را ساده‌تر کنند و به دانش‌آموزان کمک کنند تا مطالب کلاس را سازماندهی کنند، بطور مستقل بتوانند کار کنند، و تکالیف را اولویت‌بندی کنند.

مربیان باید یک ساختار سازمانی برای فضای یادگیری مجازی خود تعیین کنند. مربیان می توانند از کانال های درون تیم ها برای ایجاد ساختار استفاده کنند. کانال ها را می توان به روش های مختلفی سازماندهی کرد:

  • کانال های هفتگی
  • کانال های موضوعی
  • کانال برای هر فعالیت
  • کانال های مبتنی بر گروه، با استفاده از کانال های خصوصی.

مربیان همچنین می توانند کانال های خاصی را برای معاشرت، جلسات، سوالات، سفرهای میدانی مجازی یا مراکز یادگیری اضافه کنند.

تیم های مایکروسافت می توانند مرکز دیجیتالی برای یک محیط یادگیری ترکیبی باشند. تجربیات اصلی حضوری را می توان به صورت آنلاین با ویژگی های Teams ترجمه کرد:

مایکروسافت مرکز دیجیتال را برای اینفوگرافیک محیط یادگیری ترکیبی تیم می کند، پیوند به نسخه متنی زیر.

اجتماعات کلاسی

ایجاد حس اجتماعی در بین دانش آموزان برای هر کلاس درس یا بخش درسی بسیار مهم است. در یک مدل ترکیبی، مربیان از طریق تجربیات مختلف اجتماعات را ایجاد می کنند. دانش آموزان باید احساس کنند که با یکدیگر و با مربی خود ارتباط دارند. مربیان باید با ایجاد یک جامعه کلاسی، راهی برای پل زدن میان فاصله فیزیکی که شرکت کنندگان را از هم جدا می کند با بیابند.

مربیان باید در مورد چگونگی تقویت ارتباط با دانش آموزان برای تشویق ارتباطات و رفاقت میان آنها فکر کنند. مربیان باید در نظر داشته باشند که چگونه می توانند یک فضای یادگیری مجازی خوشایند ایجاد کنند و چگونه حضور معلمی خود را در آن فضا تثبیت می کنند. دانش آموزان باید به مربیان خود به عنوان “افراد واقعی” نگاه کنند. وقتی مربیان اصیل باشند، دانش آموزان هنگام اشتراک گذاشتن افکار و نیازهای خود، احساس ارتباط و امنیت می کنند. دانش آموزان بهترین ارتباط را با مربیانی برقرار می کنند که از نشان دادن شخصیت خود نمی ترسند.

مربیان می توانند با ارسال یک ویدیوی مقدماتی از دانش آموزان در فضای یادگیری مجازی شروع کنند. درخواست‌های بحث یا فعالیت‌های اجتماعی مجازی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا درباره مربی خود و یکدیگر اطلاعات بیشتری کسب کنند. فعالیت‌های سنتی که به‌صورت حضوری، اصطلاحا برای شکستن یخ های اولیه انجام می‌شدند باید برای ایجاد ارتباط با دانشجویان حضوری و مجازی اصلاح شوند. مربیان می توانند کانال های اجتماعی برای دانش آموزان ایجاد کنند تا با یکدیگر آشنا شوند. برقراری روال و تشریفات می تواند در کلاس به دانش آموزان چیزهایی دهد که مشتاقانه منتظر آن باشند و دانش آموزان را در طول دوره تشویق به مشارکت کند.

با توجه به تاب آوری و تحول برای آینده یادگیری، یکی از مؤلفه های حیاتی موفقیت در یک محیط ترکیبی سطح راحتی دانش آموزان با برقراری ارتباط آنلاین و همکاری با همسالان شان خواهد بود.

“اگر قرار است یادگیری از راه دور و ترکیبی در دوره های بعدی موفقیت آمیز باشد، دانش آموزان، هم به تجربه بیشتری در برقراری ارتباط آنلاین نیاز دارند و هم به فرصت های گروهی کوچک و از نظر احساسی ایمن برای برقراری ارتباط و همکاری با همسالان و معلمان بطور زنده و همزمان نیاز دارند. به عنوان مثال به پست ها، چت های تیمی یا جلسات زنده نیاز دارند. ” (11)

هرچه دانش آموزان بیشتر در کلاس مجازی برقراری ارتباط را تمرین کنند، راحت تر خواهند بود. با فعالیت های مشترک کم خطر شروع کنید که در آن دانش آموزان هنجارهای گروهی شان را ایجاد می کنند و یاد می گیرند که چگونه با هم کار کنند. این فعالیت‌ها، روشهایی قدرتمند برای ایجاد سهولت در انجام پروژه‌های گروهی بزرگ‌تر دانش‌آموزی هستند، جایی که هر دانش‌آموز نقش مشخصی دارد و هر کدام برای تکمیل کارش، به دیگران وابسته است.

به عنوان همکاران در یک محیط مجازی، دانش آموزان باید ایمنی سایبری را تمرین کنند و از قوانین شهروندی دیجیتال پیروی کنند. مربیان می توانند قوانینی را برای آداب آنلاین ایجاد کنند همچنین می توانند دانش آموزان را در فرآیند ایجاد هنجارهای گروهی راهنمایی کنند تا دستورالعمل هایی را  برای اجتماع شان ایجاد نمایند. پس از ایجاد آنها، اصول شهروندی دیجیتال باید روشن شود، و مکررا بیان شود و هرگز فراموش نشود. دانش آموزان باید درک کنند که هدف آنها همیشه محافظت از خود، توجه به دیگران و احترام به عقاید و کارهای دیگران است.

در یک محیط یادگیری ترکیبی، ارتباط از راه های گوناگون بیشتری وجود دارد. حس گروهی و جمعی، نقش اساسی در یادگیری دارد. تحقیقات بنیادین روانشناس مشهور، لو ویگوتسکی، اشاره به این دارد که “یادگیری، انواع فرآیندهای توسعه درونی را بیدار می کند که تنها زمانی قادر به عمل هستند که [دانش آموزان] با افراد محیط خود و در همکاری با همسالان خود تعامل داشته باشد” (داربی 78). منطقه توسعه نزدیک ویگوتسکی تاکید می کند که تعامل دانش آموز به دانش آموز به ایجاد یادگیری جدید کمک می کند. دانش آموزان باید برای یادگیری و موفقیت در یک محیط ترکیبی با یکدیگر همکاری کنند. دانش آموزان برای یادگیری هم به مربی و هم به همسالان خود نیاز دارند.

برای ایجاد یک جامعه قوی، رفاه دانش آموزان باید در خط مقدم محیط های ترکیبی باشد. تحقیقات ثابت می کند که احساسات نقطه ورود به انگیزه، شناخت و توجه است. ایجاد پروتکل‌ها و رویه‌ها برای بررسی دانش‌آموزان، ارزیابی نیازهای آنها، و شناسایی زمانی که مربیان می‌توانند کمک کنند، بسیار مهم است. برای دانش‌آموزان جوان‌تر، نظرسنجی والدین یا سرپرست نیازهای دانش‌آموزان و میزان راهنمایی و حمایت بزرگسالان را که دانش‌آموزان از راه دور کار می‌کنند نشان می‌دهد. برای دانش‌آموزان مسن‌تر، نظرسنجی دانش‌آموزی خواسته‌های خارج از مدرسه و فشارهای دیگری را نشان می‌دهد که ممکن است در موفقیت دانش‌آموز در کلاس اختلال ایجاد کند. مربیانی که به دانش‌آموزان نشان می‌دهند که به آنها اهمیت می‌دهند و واقعاً برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند تلاش می‌کنند، دانش‌آموزانی با انگیزه و متعهد خواهند داشت.

طراحی درس

هنگام انتقال به یک محیط یادگیری ترکیبی، مربیان باید محتوا و برنامه های درسی خود را ارزیابی کنند تا مشخص کنند چه چیزهایی برای یادگیری دانش آموزان ضروری است. بسیاری از مؤسسات آموزشی  وقتی به این موضوع نگاه می‌کنند که چه محتوایی باید به طور همزمان ارائه شود و چگونه باید ارائه شود، متوجه این نکته ظریف شده اند که «کمتر، بیشتر  است» (تاب‌آوری و تحول برای آینده یادگیری7). هنگامی که تمرکز دوره خود را ساده سازی می کنند، مربیان می توانند با در نظر گرفتن اهداف غایی که حتما باید دانش آموزان در پایان دوره به دست آورده باشند، کارها را ساده سازی کنند. هنگامی که مربیان آن هدف های غایی را ایجاد کردند، می توانند از اصول طراحی عقب مانده برای برنامه ریزی دوره و دروس خود با در نظر گرفتن پایان استفاده کنند. هنگامی که مربیان مقصد نهایی خود را در ذهن داشتند، می‌توانند ارزیابی نهایی را برای واحد ایجاد کنند که ارزیابی موفقیت‌آمیز دانش‌آموزان به اهداف یادگیری را اندازه‌گیری می‌کند. سپس مربیان می توانند به طور نقادانه ای در مورد آنچه دانش آموزان در طول مسیر برای رسیدن به هدف نهایی نیاز دارند فکر کنند. در هر درس چه مواردی باید پوشش داده شود؟ چه مطالب خواندنی/ویدیویی باید به اشتراک گذاشته شود؟ دانش‌آموزان باید چه فعالیت‌های تمرینی، تکالیف و بحث‌هایی را تکمیل کنند؟ فرآیند طراحی معکوس، تجربه یادگیری غنی‌تری را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و تضمین می‌کند که در هر فعالیت از درس و بحثی که معلم برنامه‌ریزی می‌کند، حتما از آن هدف غایی آموشی پشتیبانی می‌شود.

یکی دیگر از رویکردهای طراحی درس که می تواند برای مدل های یادگیری ترکیبی مفید باشد، طراحی بین المللی برای یادگیری (UDL) است. چارچوب UDL مربیان را در طراحی اهداف آموزشی، ارزیابی‌ها، روش‌ها و موادی که می‌توانند برای برآورده کردن نیازهای دانش‌آموزان شخصی‌سازی شوند، راهنمایی می‌کند. هنگام استفاده از چارچوب UDL، مربیان سه اصل UDL را برای طراحی دوره خود در نظر می گیرند تا ابزارهای متعددی را ارائه دهند:

  • بازنمایی
  • عمل کردن و توضیح دادن
  • درگیر شدن با موضوع

هنگامی که اهداف دوره مشخص شد و فعالیت های یادگیری ایجاد شد، مربیان باید بر استراتژی هایی برای ارائه محتوا و انتقال برنامه یادگیری و انتظارات آموزشی به دانش آموزان تمرکز کنند. هنگام ارائه محتوا به صورت همزمان، تحقیقات مغزی نشان می‌دهد که مربیان باید هر ده دقیقه یک بار کاری که از نظر احساسی مرتبط باشد را انجام دهند تا توجه دانش‌آموزان را حفظ کنند (مدینا 89-90). برای ایجاد درس‌های تقسیم‌بندی شده در یک درس زنده، مربیان می‌توانند در زمان‌های تعیین‌شده مکث کنند و از دانش‌آموزان بخواهند:

  • افکارشان را به اشتراک بگذارند، سؤال بپرسند، به سؤالات پاسخ دهند.
  • یک نظرسنجی سریع Forms را تکمیل کنند یا با یک کوئیز Forms تمرین کنند.
  • یک مفهوم را پردازش یا تمرین کنند.
  • درباره آنچه که می آموزند با دوستشان صحبت کنند.
  • از یک شکلک ساده در پنجره گپ استفاده کنید تا سطح راحتی آنها را با این ماده نشان دهید.

برای یادگیری غیرهمزمان، مربیان می‌توانند درس‌های کوچک را ضبط کنند. تحقیقات گزارش می دهد که طول بهینه فیلم های آموزشی شش دقیقه است (داربی 53). اگر یک ویدیوی آموزشی بیش از شش دقیقه باشد، مربیان باید ویدیو را در مایکروسافت استریم آپلود کنند و سؤالات را از طریق فرم‌ها در نقاط خاصی از ویدیو درج کنند که به دانش‌آموز اجازه می‌دهد قبل از ادامه کار و تماشای بیشتر، مکث کرده و در مورد آنچه می‌آموزد فکر کند.

علاوه بر این، مربیان باید به طور مکرر اهداف یادگیری، برنامه یادگیری و انتظارات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. بررسی بهترین شیوه ها در آموزش از راه دور نشان داد:

    • “از آنجایی که آموزش از راه دور شامل جداسازی فیزیکی معلم و دانش آموز است، طراحی آموزش باید بسیار دقیق باشد تا اطمینان حاصل شود که دانش آموزان تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دارند و در قالبی منطقی و قابل پیگیری ارائه شده است.”

(نسیاه 3-4). بنابراین، مربیان باید از روش‌های مختلفی استفاده کنند تا به دانش‌آموزان کمک کنند تا هدف یادگیری خود را  پیش چشم خود ببینند. مربیان می توانند دستورالعمل های کتبی، اعلان های ویدیویی یا صوتی، و یادآوری های روزانه و/یا هفتگی در مورد اهداف یادگیری ارائه دهند. در ارتباطات چند وجهی، مربیان باید اهداف اصلی را به طور مکرر تقویت کنند. علاوه بر این، برای بهبود به خاطر سپاری، مربیان می خواهند به طور مداوم مفاهیم را با پیوند دادن آنچه دانش آموزان دیروز آموخته اند به آنچه امروز می آموزند، تقویت کنند.

در نهایت، برای کمک به دانش‌آموزان در مدیریت ساختار و زمان، مربیان باید برنامه‌ریزی کنند تا دروس و تکالیف را همچون داربستی برای یادگیری نمایند [استعاره ویگوتسکی: اگر مسیر یادگیری دانش همچون بالا رفتن باشد، معلم داربست هایی را آماده می کند تا دانش آموزان، خودشان از بالا بروند و کشف کنند]. ارائه فعالیت‌های کوچک‌تر به دانش‌آموزان که بتوانند مهارت‌ها را تمرین کنند و موفقیت کسب کنند، یکی از راه‌های مثبت برای کمک به آماده‌سازی دانش‌آموزان برای کارهای بزرگ‌تر است که در ارزیابی‌های جمعی مورد نیاز است.

درگیر کردن با موضوع و تعامل کردن

مشارکت و تعامل دانش آموز یکی دیگر از عناصر یادگیری ترکیبی است. مربیان باید در نظر بگیرند که چگونه دانش آموزان را به طور همزمان و ناهمزمان (آنلاین و آفلاین) درگیر با موضوع نگه دارند. مربیان باید درس های خود را برای دانش آموزانی که از نظر فیزیکی در محوطه مدرسه و دانشگاه هستند و برای دانش آموزانی که از راه دور هستند ارائه دهند. مربیان می توانند با این پرسش از خودشان، برای ارتباطات دو وجهی خود آماده شوند: “تجارب اصلی یادگیری و تعامل حضوری که نیاز به ترجمه آنلاین دارند چیست؟” مربیان باید روی تجربه سخنرانی زنده سرمایه گذاری کنند تا اطمینان حاصل کنند که برای دانش آموزی که از راه دور به آنها ملحق می شود، به همان اندازه شخصی است که برای دانش آموز در کلاس درس فیزیکی حاضر است. مربیان باید تلاش کنند تا اطمینان حاصل شود که همه یادگیرندگان به جای مصرف کنندگان صرف، شرکت کنندگان فعال در دوره هستند.

مربیان می توانند از استراتژی های مختلفی برای اطمینان از اینکه همه دانش آموزان شرکت کننده فعال هستند استفاده کنند:

    • دانش‌آموزان را به گروه‌های کوچک تقسیم کنید تا مسائل را حل کنند، درباره مفاهیم بحث کنند یا در مورد موضوعات بحث کنند. دانش‌آموزانی که از راه دور به آن‌ها می‌پیوندند می‌توانند با دانش‌آموزانی که حضوراً در کلاس شرکت می‌کنند، کار کنند تا بتوانند در بحث‌های گروهی کوچک مشارکت داشته باشند.
    • به دانش آموزان فعالیت های عملی ای بدهید که به آنها امکان تمرین یا تجسم مفاهیم را بدهد. از وسایل روزمره ای که دانش آموزان از راه دور، در خانه خود دارند استفاده کنید تا آنها هم احساس کنند می توانند در فعالیت شرکت کنند. قبل از شروع کلاس، اقلامی را که باید جمع‌آوری کنند و در منزل و یا محل یادگیری از راه دور خود داشته باشند را با آنها در میان بگذارید تا دانش‌آموزان، بتوانند با آمادگی به کلاس بیایند. اگر اقلام خاصی مورد نیاز است، کیسه‌هایی را در خانه بسازید که دانش‌آموزان بتوانند آن‌ها را ببرند.
    • به دانش آموزان زمان بدهید تا مفاهیم را به صورت جداگانه پردازش و تمرین کنند. مراقب باشید در یک جلسه کلاس، زمانی را برای دانش آموزان ایجاد کنید تا در مورد آنچه می شنوند فکر کنند و آنچه را که نشان می دهید، تمرین کنند.

علاوه بر این، مربیان باید استراتژی هایی را اجرا کنند که درک دانش آموزان را در طول جلسات همزمان به سرعت ارزیابی کند. استراتژی ها عبارتند از:

    • مثلا از همه بخواهید درباره یک سؤال فکر کنند و اجازه ندهید کسی دست خود را برای پاسخ دادن بلند کند تا زمانی که همه – چه آنها که حضوری اند و چه آنهایی که از راه دور اند- یک “شست بالا” را نشان دهند. دانش‌آموزان حضوری می‌توانند از نظر فیزیکی نشان دهند که آماده حرکت با انگشت شست هستند. دانش‌آموزان از راه دور می‌توانند در پنجره چت یک شکلک به بالا اضافه کنند.
    • از دانش آموزان بخواهید  اگر هنوز کار می کنند یا با یک مفهوم مشکل دارند، وضعیت Statuse خود را به قرمز تغییر دهند. آنها پس از پایان کار یا احساس اطمینان از اینکه آن مفهوم را بخوبی فهمیده اند، وضعیت خود را به رنگ سبز تغییر می دهند. دانش آموزان حضوری از یک کارت یادداشت با یک نقطه قرمز در یک طرف و یک نقطه سبز در طرف دیگر برای نشان دادن انتخاب مناسب استفاده کنند.
    • یک @forms یا نظرسنجی Polly، ارائه Pear Deck یا Nearpod، یا  Kahoot یا فعالیت کوئیز ایجاد کنید و از همه دانش آموزان بخواهید در آن شرکت کنند.

مربیان همچنین باید تقاضاهای درسی را بررسی کنند تا مطمئن شوند که دانش آموزان دو بار کاری شدیدی را تجربه نمی کنند: مانند استرس بیش از حد ناشی از کارهایی که خیلی چالش برانگیز هستند یا خستگی از وظایفی که به اندازه کافی چالش برانگیز نیستند. هر دو موقعیت باعث می‌شود دانش‌آموزان درگیر شوند. مربیان باید منطقه توسعه نزدیک دانش آموزان را برای ایجاد “تخمین دقیق تر از بار کاری دانش آموزان و سپس نظارت بر آن” در نظر بگیرند (تاب آوری و تحول برای آینده یادگیری 9).

ارزیابی و بازخورد

رشد دانش آموزان، محور آموزش است. ارزیابی رشد دانش آموز با ارزشیابی تکوینی و جمعی انجام می شود.

هدف ارزشیابی تکوینی سنجش پیشرفت دانش آموز در طی مدت یک واحد درسی است. ارزشیابی تکوینی به دانش آموزان و مربیان کمک می کند تا بفهمند آیا دانش آموزان برای رسیدن به تسلط، به تمرین های بیشتری نیاز دارند؟ از آنجایی که نظارت بر درک در طول یک واحد یادگیری برای مربی یک حجم کار اضافی است، ارزشیابی تکوینی لازم نیست به دقت درجه بندی شود. وقتی دانش‌آموزان هم می فهمند که این ارزیابی‌ها از نظر دقت درجه‌بندی نمی‌شوند، آزادند تا زمانی که به درک درستی از مطالب برسند، تلاش مکنند و “شکست میخورند” و بازهم تلاش می کنند. با ارزشیابی تکوینی، دانش آموزان بر بازخوردهایی که به آنها داده می شود تکیه می کنند، بنابراین می آموزند که چگونه راه بهبود را پیدا کنند. ارزیابی‌های تکوینی ذهنیت رشد را تشویق می‌کند و مهارت‌هایی را توسعه می‌دهند که دانش‌آموزان می‌توانند در سراسر مدرسه و در نیروی کار از آنها استفاده کنند.

نمونه های ارزشیابی تکوینی که نشان می دهد دانش آموزان می توانند:

  • مسائل تمرینی را در OneNote کامل کنید.
  • یک نظرسنجی، امتحان تمرینی، تیکت های ورودی/خروجی را در فرم ها تکمیل کنید.
  • درک خود از یک درس ویدیویی یا درس زنده را در OneNote خلاصه کنید.
  • با استفاده از برنامه Whiteboard یک سازمان دهنده گرافیکی بسازید.
  • به سوالات مربوط به یک مفهوم، در Word پاسخ دهید.

ارزیابی‌های جمع‌بندی معمولاً در پایان یک واحد یادگیری قرار دارند و میزان تسلط دانش‌آموزان بر محتوا را می‌سنجند. در حالی که ارزشیابی تکوینی از نظر دقت درجه بندی نمی شود و به بازخورد مربی متکی هستند، ارزشیابی جمعی، دارای درجه بندی و نهایی است. تست‌ها و مقاله‌های عینی، ارزیابی‌های جمعی سنتی هستند. مربیان همچنین می توانند از سایر استراتژی های ارزیابی برای اندازه گیری رشد و پیشرفت دانش آموزان استفاده کنند، از جمله:

    • نشان دادن: مربیان می توانند دانش آموزان را موظف به نشان دادن تسلط خود بر یک مفهوم با آموزش آن کنند. دانش‌آموزان می‌توانند از Sway، PowerPoint یا Video Editor برای آموزش یک موضوعی به مخاطبان استفاده کنند. دانش‌آموزان همچنین می‌توانند از Flipgrid یا ویژگی Screen Recorder در پاورپوینت یا استریم برای ضبط کردن خود در تدریس یک مفهوم، توضیح یک فرآیند یا گام زدن در مراحل حل یک مسئله استفاده کنند.
    • نمونه کار: دانش آموزان می توانند یادگیری خود را در OneNote مستند کنند. دانش آموزان می توانند در مورد یادگیری خود تأمل کنند، خود ارزیابی کنند و نمونه های اصیلی از پیشرفت خود ارائه دهند. در پایان واحد یادگیری، دانش‌آموزان می‌توانند از نمونه کار خود برای نوشتن پاسخ به یک سوال اساسی یا پاسخ به درخواست Flipgrid استفاده کنند.
    • کارهای مبتنی بر حل یک مسئله: مربیان می توانند به دانش آموزان یا گروه های دانش آموزی، مسائل اصیل دنیای واقعی را برای حل در یک درس  بدهند. در طول دوره تحصیل، مربیان یک مسئله واقعی را برای دانش آموزان مطرح می کنند تا آن ها، آن را حل کنند. سپس دانش آموزان محتوایی را که می آموزند را در حل مسئله مطرح شده به کار می برند. یادگیری مبتنی بر مسئله، هدفی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند و آن‌ها را درگیر کار معنادار می‌کند. دانش آموزان وقتی روی راه حل های سوالات دنیای واقعی تمرکز می کنند، احساس مسئولیت، ارزش و استقلال می کنند. (نسیاه، 3).

ارزشیابی تنها یک بخش از اندازه گیری رشد و پیشرفت دانش آموزان است. بازخورد معنی دار و به موقع یک جزء کلیدی برای موفقیت در یک محیط یادگیری ترکیبی است. «اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان آنلاین هم بطور فعالانه با این دوره درگیر شوند، باید با بازخورد منصفانه و مفید با آنها بدهیم و تا حد امکان با آنها درگیر شویم» (داربی 111). بازخورد معنادار بازخوردی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در اهداف یادگیری پیشرفت کنند. مربیان باید جزئیاتی را در مورد نحوه انجام تکالیف فعلی و همچنین نحوه پیشرفت آنها برای تکالیف آینده به دانش آموزان ارائه دهند. برای ارائه بازخورد موثر و کارآمد، مربیان می توانند از تعدادی استراتژی استفاده کنند:

    • بازخورد صوتی در OneNote: با استفاده از Assignments در Microsoft Teams، مربیان می توانند صفحه OneNote را بین دانش آموزان توزیع کنند. پس از اتمام، مربیان می توانند از ویژگی درج صدا برای ارائه بازخورد استفاده کنند. بازخورد صوتی نه تنها به مربیان کمک می کند تا بازخوردهای معناداری را به موقع ارائه دهند، بلکه دانش آموزان با دریافت بازخورد صوتی رضایت بیشتری را گزارش می دهند. به گفته Small Teaching Online، دانش‌آموزان «رضایت بیشتری از بازخورد صوتی نشان دادند؛ آن‌ها گزارش دادند که احساس شخصی‌تری می‌کردند، و آن را مفیدتر می‌دانستند زیرا بازخورد صوتی شامل توضیحات و پیشنهادهای بیشتری برای بهبود کارشان، نسبت به بازخورد نوشتاری بود» ( داربی 124).
    • یادداشت‌ها در آزمون‌های فرم‌ها: مربیان می‌توانند پیام‌هایی را در آزمون تمرین فرم‌ها برای ارائه بازخورد در حین تکمیل آزمون توسط دانش‌آموز درج کنند. اگر دانش‌آموز اشتباه پاسخ دهد، ویژگی بازخورد در فرم‌ها می‌تواند دانش‌آموز را به صفحه یا ویدیوی خاصی هدایت کند که به او در یافتن پاسخ سؤال کمک می‌کند. اگر دانش آموز به درستی پاسخ دهد، بازخورد می تواند دانش آموز را به منبعی با اطلاعات اضافی ارسال کند تا آنها را بیشتر به چالش بکشد. ایجاد یادداشت در مسابقه به مربیان این امکان را می دهد که در حین تمرین مفاهیم، ​​معلمان مجازی برای دانش آموزان خود باشند.
  • چرخه‌های بازخورد با تکالیف در تیم‌ها:مدرسان می‌توانند یک تکلیف در تیم‌های مایکروسافت ایجاد کنند و از دانش‌آموزان بخواهند کار نهایی خود را از طریق تیم ارسال کنند. پس از ارسال، مربیان می توانند کار دانش آموزان را بررسی کرده و بازخورد ارائه کنند. وقتی بازخورد به دانش‌آموزان برگردانده می‌شود، آنها می‌توانند کار خود را بر اساس بازخورد مربی تغییر دهند و دوباره ارسال کنند.

فرصتی برای تجسم مجدد آموزش

با توجه به آموزش مجدد: آینده یادگیری:

یادگیری با کیفیت باید بر اساس علایق دانش آموزان در ابعاد زیر بنا شود:

  • اتصال به هدف و معنا
  • به چالش کشیدن دانش آموزان برای داشتن انتظارات بالا
  • تعیین اهداف یادگیری که بر چیزهای بالاتر از مسائل پایه ای تمرکز دارند
  • استفاده از هنر آموزش های درگیر کننده
  • ایجاد کردن روابط و تعلق داشتن ها
  • فراهم کردن فرصت هایی برای کمک به جهان

(فوللان14). همانطور که مؤسسات آموزشی در حال گذار به مدل های ترکیبی هستند، آنها این فرصت را دارند که آموزش را بازتصور کنند و یک محیط یادگیری بسازند که تمام ابعاد یک تجربه یادگیری با کیفیت را در بر می گیرد. مدارس و مؤسسات آموزش عالی می توانند جوامع یادگیری قوی با تمرکز بر مفاهیم اصلی و متمرکز بر حل مشکلات واقعی ایجاد کنند. دانش آموزان مهارت های زندگی ارزشمندی را به دست خواهند آورد و آنها را برای مشارکت مثبت در مجامع خود و موفقیت در کار آینده خود آماده می کند.

با اجرای استراتژی های جدید، مربیان به تجربه جمعی یادگیری ترکیبی و علم تدریس کمک می کنند. بنابراین، مربیان باید راه‌هایی برای مستندسازی یادگیری خود بیابند و روی عملکرد حرفه‌ای خود تأمل کنند. انعکاس از طریق یک مجله خصوصی یا وبلاگ عمومی در مورد شیوه های آموزشی که مربیان اجرا می کنند، تضمین می کند که حرفه معلمی در این زمان های بی سابقه، به پیشرفت خود ادامه می دهد. هنگامی که آماده شدید، ما شما را تشویق می کنیم تا آنچه را که از انتقال خود به یادگیری ترکیبی از طریق توییتر آموخته اید با هشتگ #MicrosoftEdu به اشتراک بگذارید.

پنج عنصر

مربیان برای آماده شدن برای محیط یادگیری مجازی خود می توانند استراتژی های خاصی را برای هر عنصر یادگیری ترکیبی پیاده سازی کنند.

مربیان می توانند با اجرای استراتژی های خاص برای هر عنصر یادگیری ترکیبی، برای محیط یادگیری مجازی خود آماده شوند.
 

محیط یادگیری

•       یک تیم کلاس ایجاد کنید

•       یک میکروفون و وب کم برای بهینه سازی تماس های Teams انتخاب کنید

•       به دانش آموزان بیاموزید که چگونه از زیرنویس در تماس های تیم استفاده کنند

•       دفترچه یادداشت کلاس خود را در Teams برای به اشتراک گذاری محتوا و ایجاد یک فضای کاری برای دانش آموزان ایجاد کنید

•       یک ساختار سازمانی با کانال ایجاد کنید

•       منابع مهم را به عنوان برگه ها اضافه کنید

 

جامعه کلاسی

•       یک ویدیوی مقدماتی ایجاد کنید

•       فعالیت های یخ شکن را برای محیط های هیبریدی تجدید نظر کنید

•       یک کانال “دریافت اجتماعی” برای دانش آموزان ایجاد کنید

•       دانش آموزان را تشویق کنید تا برقراری ارتباط را در کلاس مجازی خود تمرین کنند

•       دستورالعمل های ایمنی سایبری و شهروندی دیجیتال را ایجاد کنید

•       تقویت تعامل دانش آموز به دانش آموز برای پیشبرد یادگیری

•       برای آگاهی از نیازهای دانش آموزان از والدین و سرپرستان نظرسنجی کنید

 

طراحی درس

•       از طراحی Backward برای ساده کردن محتوا و تمرکز بر درک پایدار استفاده کنید

•       دستورالعمل های طراحی جهانی برای یادگیری را برای شخصی سازی آموزش پیاده سازی کنید

•       درس های همزمان تقسیم بندی شده را برنامه ریزی کنید

•       درس های کوتاه ناهمزمان ایجاد کنید و در Stream آپلود کنید

•       از روش های ارتباطی چندوجهی برای به اشتراک گذاشتن اهداف یادگیری، اطلاعیه ها و دستورالعمل ها با دانش آموزان استفاده کنید

•       درس ها و تکالیف داربست

تعامل و تعامل

•       تجارب اصلی یادگیری و تعامل حضوری را که نیاز به ترجمه آنلاین دارند، شناسایی کنید

•       از استراتژی هایی استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که همه دانش آموزان شرکت کننده فعال هستند

•       روش هایی را برای ارزیابی درک دانش آموزان در طول جلسات همزمان ایجاد کنید

•       درخواست های درسی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دانش آموزان حجم کاری مناسبی دارند

•       مشکلات معتبری را برای حل کردن دانش آموزان مطرح کنید

•       صدا، انتخاب و عاملیت را تشویق کنید

 

ارزیابی و بازخورد

•       ارزیابی های تکوینی ایجاد کنید که به دانش آموزان اجازه می دهد مفاهیم را تمرین کنند

•       ارزیابی های خلاصه ای جایگزین را طراحی کنید که امکان صدا، انتخاب و عاملیت را فراهم می کند

•       ارائه بازخورد معنی دار و به موقع با بازخورد صوتی، یادداشت ها در آزمون های فرم ها، و چرخه های بازخورد با تکالیف در تیم ها

چک لیست Teams

هنگامی که تیم کلاس شما ایجاد شد، می خواهید آن را متناسب با نیازهای کلاس مجازی خود شخصی سازی کنید. از این چک لیست برای راهنمایی طراحی کلاس مجازی خود استفاده کنید:

چک لیست Teams

هنگامی که تیم کلاس شما ایجاد شد، می خواهید آن را متناسب با نیازهای کلاس مجازی خود شخصی سازی کنید. از این چک لیست برای راهنمایی طراحی کلاس مجازی خود استفاده کنید:

کانال ها

  • چه کانال هایی ایجاد خواهید کرد تا تیم خود را برای دانش آموزان سازماندهی کنید؟ انواع کانال‌هایی را که می‌خواهید ایجاد کنید (هفتگی، موضوع، فعالیت، گروه‌ها، اجتماعی، سؤالات و غیره) تعیین کنید.
  • ترتیب اهمیت کانال های خود را تعیین کنید
  • کانال هایی را بر اساس ساختار سازمانی دلخواه خود ایجاد کنید. حتما آنها را شماره گذاری کنید (01، 02 و غیره) تا به ترتیبی که شما ترجیح می دهید نمایش داده شوند
  • تعیین کنید که آیا کانالی نیاز به تعدیل دارد یا خیر
  • مدیریت کانال و تنظیم نظارت برای کانال هایی که نیاز به تعدیل دارند

زبانه ها

  • می خواهید دانش آموزانتان به چه منابعی دسترسی داشته باشند؟
  • فهرستی از منابعی تهیه کنید که دانش آموزان در طول دوره به آنها دسترسی داشته باشند
  • تعیین کنید که هر منبع به کدام کانال تعلق دارد
  • برای هر منبع، آن را به عنوان یک Tab به کانال مناسب اضافه کنیددستورالعمل های شهروندی دیجیتال خود را در کانال اجتماعی خود ارسال کنید

دفترچه یادداشت کلاس

  • چه محتوایی را با دانش آموزان به اشتراک می گذارید؟
    • مواد درسی موجود را در کتابخانه محتوا چاپ کنید
    • ایجاد مطالب درسی جدید در کتابخانه محتوا، دانش آموزان شما به چه نوع فضای کاری نیاز دارند؟
  • مشخص کنید که دانش‌آموزان چه کاری را با هم انجام خواهند داد
    • فضای همکاری
    • صفحات فعالیت را برای دانش آموزان طراحی کنید تا به طور مستقل تکمیل شوند
      • از طریق تکالیف در تیم ها، صفحات را در زمان مناسب بین دانش آموزان توزیع کنید

نوشته ها

  • چگونه ارتباط با دانش آموزان خود را تقویت خواهید کرد؟
  • از ویژگی اعلام برای پست هایی که می خواهید برای دانش آموزان متمایز باشد، استفاده کنید
  • اگر بیش از یک کلاس (یا گروه) دارید که باید اطلاعات یکسانی را ببیند، با پست در چند کانال در زمان صرفه‌جویی کنید، اگر می‌خواهید پاسخ دادن دانش‌آموزان را محدود کنید، پست را فقط ناظران و مالکان می‌توانند پست کنند تنظیم کنید.
  • برای هشدار دادن به کل تیم، یک کانال خاص، یا یک دانش آموز خاص، از @منشن ها استفاده کنید

بررسی دانش

  1. راهبردهایی که به مؤسسات آموزشی در ایجاد تاب‌آوری کل سیستم کمک می‌کنند، شامل همه موارد زیر است به جز:
    • ظرفیت سازی مشارکتی
    • استفاده از یک پلت فرم دیجیتال استاندارد برای مدیریت تغییر
    • افزایش پیشرفت حرفه ای
  1. پنج عنصر یادگیری ترکیبی عبارتند از:
    • محیط آموزشی، جامعه کلاس، طراحی درس، تعامل و تعامل، و ارزیابی و بازخورد
    • محیط یادگیری، ایمنی و سلامتی، داده ها، تعامل و تعامل، و ارزیابی و بازخورد
    • محیط آموزشی، ایمنی و تندرستی، طراحی درس، برابری و دسترسی، و ارزیابی و بازخورد
  1. در یک مدل ترکیبی، مربیان چگونه باید درس خود را ارائه دهند تا هم دانش آموزانیکه به طور فیزیکی در محوطه مدرسه هستند و هم دانش آموزانیکه از راه دور در مدرسه حضور دارند را در خود جای دهند؟
    • دو وجهی
    • فقط حضوری
    • فقط فرمت ویدیویی
  1. طول بهینه برای تماشای یک فیلم آموزشی برای دانش آموزان کدام است:
    • 25 دقیقه
    • 6 دقیقه
    • 10 دقیقه
  1. برای اینکه بازخورد به نفع دانش آموزان باشد، باید:
    • دقیق و معنادار
    • مفصل و به موقع
    • معنی دار و به موقع
0 0 رأی
امتیاز کاربران
اشتراک
با خبر شدن از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام دیدگاه‌ها