اوقات فراغت

نویسنده: فاطمه پاشا ـ

آیا تا به حال به برنامه های زندگی خودتان فکر کرده اید؟

آیا برای وقت هایتان برنامه ریزی دارید؟                                      

زمان هایی در زندگی یک فرد است که بر طبق تمایل شخصی خود و برای خود تنظیم می کند . برنامه ی هر کس متفاوت است که به این می گویند اوقات فراغت. اوقات فراغت زمانی برای شما مفید خواهد بود که کاملاً واضح و روشن بدانید چگونه می خواهید از آن استفاده کنید . در واقع تنها کسی که می داند شما از چه چیز لذّت می برید ، خودتان هستید و فقط با انتخاب شما می تواند این زمان مفید باشد .      

هر کس برای اوقات فراغتش باید برنامه ریزی داشته باشد ، زیرا به بهتر شدن حالش در روز های آینده کمک خواهد کرد .

 به طور مثال: من دوست دارم که برای گذراندن اوقات فراغتم به یک مکان سرسبز و آبشاری زیبا بروم که با صدای دل نشین پرندگان احساس آرامش کنم یا وقتی که پایم را در آب زلال و سرد می کنم ، حس لذّت بخشی به من دست بدهد .

یا می توانیم برای گذراندن اوقات فراغت در خانه باشیم و کنار خانواده غذا های خوش مزه و لذیذ درست کنیم . مثلاً من کیک های مختلف درست می کردم .

کیک هایی با مزه های شکلاتی ،خامه ای و… وقتی بوی خوش کیک و شیرینی می آید ، شاد می شوم که من این را درست کرده ام و این باعث غرور می شود . با خوردن کیک و شیرینی به همراه خانواده ام طعم های  موّاد داخل کیک را حس می کنم ، طعم شکر ، شکلات ، خامه و … مخصوصاً اگر با علاقه درست کرده باشم .

گاهی هم می توانیم به دورهمی های خانوادگی برویم . مثلاً خانه ی مادربزرگ که  با هم حرف می زنیم ، می خندیم . بوی غذا های خوش مزه و دل نشین مادربزرگ. ناخنک زدن در غذا ها ، صمیمی بودن با هم ، لباس های تمیز و زیبا پوشیدن و گذراندن یک وقت بسیار دوست داشتنی و خاطره انگیز !

این مثال هایی که زدم به شما کمک می کند که برای برنامه ریزی اوقات فراغت خود فکر کنید .

امیدوارم این مطالب در برنامه ریزی زندگی ، مخصوصاً گذراندن اوقات فراغت به شما کمک کند! 

0 0 رأی
امتیاز کاربران
اشتراک
با خبر شدن از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام دیدگاه‌ها