امام زمان عجل الله فرجه

نویسنده : ریحانه مهرافزا

امام زمان (عجل الله فرجه ) :

حضرت محّمد با لقب مهدی در زمان خلفای عبّاسی در سحرگاه نیمه ی شعبان سال۲۵۵ قمری در شهر سامرا به دنیا آمدند. در پنج سالگی،امام حسن عسگری(ع) را از دست دادند و ایشان به امامت رسیدند. حضرت مهدی (عجل الله فرجه) به فرمان خداوند از دید مردم پنهان شدند تا کسی نتواند به ایشان دسترسی پیدا کند و آسیب برساند. از این زمان ” دوران غیبت”شروع شد. این غیبت کوتاه مدّت یا غیبت صغری نامیده می شود که ۶۹ سال طول کشید . دشمنان خدا پیش از این ، قبل از تولّد حضرت مهدی (عجل الله فرجه ) می خواستند از ولادت ایشان جلوگیری کنند ولی به لطف خدا نقشه ی شان نقش بر آب شد . در این دوران ، حضرت مهدی (عجل الله فرجه )

برای ارتباط با مردم افراد خاصی را انتخاب کردند تا نماینده ی ایشان بین مردم باشند . نماینده های امام ،نواب اربعه نام داشتند که تعدادشان چهارنفر بود به نام های :

عثمان بن سعید عمری

 محمّد بن عثمان بن سعید عمری

حسین بن روح نوبختی

علی بن محمّد سمری

در طول ۶۹ سال ، یکی پس از دیگری به نوبت نماینده ی حضرت مهدی (عجل الله فرجه ) شدند . آن ها انسان های بسیار دانا ، با ایمان و مورد اعتماد و نواب اربعه ی حضرت مهدی (عجل الله فرجه ) بودند و وظایف مهمّی به عهده داشتند . بعد از نواب اربعه حضرت مهدی (عجل الله فرجه ) ، فرد خاصی را به عنوان نماینده معرّفی نکردند . از آن زمان به بعد ، دوران غیبت بلند مدّت یا غیبت کبری فرا رسید و تا همین امروز ادامه دارد و ایشان هنوز نیامده اند . دوست دارم عطر و بوی ایشان را احساس کنم ، صدایشان را بشنوم . وقتی ایشان را ببینم ! اگر چه حضرت مهدی (عجل الله فرجه ) بعد از ۱۱۸۶ سالگی نیامدند و ما در دوران غیبت کبری قرار داریم ،به مراجع تقلید و عالمان دینی مراجعه می کنیم تا جواب سؤال های دینی مان را پاسخ دهند . من امام زمانم را حس می کنم ! عطری شیرین ، آدمی نورانی ، زیبا ، عالم ، مثل آغوش مادر گرم و نرم و مهربان ، بخشنده و … هزاران هزار صفت دیگر که باعث می شود من بیش تراز همه ی دنیا دوستشان داشته باشم! من واقعاً دوست دارم یکی از ۳۱۳ نفری باشم که یار ایشان هستند . من نمیتوانم ایشان را تصوّر کنم چون حتماً صد برابر تصّور من هستند .

                                               برای سلامتی ایشان صلوات بفرستید!

0 0 رأی
امتیاز کاربران
اشتراک
با خبر شدن از
guest
2 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین دارای بیشترین رأی
Inline Feedbacks
نمایش تمام دیدگاه‌ها
Amin
Amin
4 سال قبل

بسیار زیبا نوشتین

زهرا
زهرا
4 سال قبل

سلام ریحانه جان

ممنون که با نوشته زیبات دلم رو بردی پیش امام عزیزم ،اطلاعات ارزشمندی بود ،کاش برامون نوشته بودی که حضرت ولیعصر عج به علی بن محمد سمری در آخرین پیامشون چه فرمودن ،باز هم ممنوم