وقتی صحبت از تربیت درمیان باشد یعنی باید در یک تحول دایمی باشیم.
ابزار ها، تعاریف، اصطلاحات، دغدغه ها، انگیزه ها و در یک کلام دنیای فرزندانمان مدام در حال تغییر است و ما راهی نداریم جز اینکه وارد دنیای آنها شویم و تربیت را در دنیای آنها تعریف کنیم.
بچه های نسل زد و آلفا دنیایی متفاوت با دنیای کودکی ما دارند و ما ویژگیهای دنیای آنها را نمیشناسیم.
در این نشست برای یک دغدغه مشترک بین مدرسه و اولیا به گفتگو نشستیم، کسانی که همگی پای تربیت ایستاده اند. تربیتی اصیل.
برای آشنایی بهتر با مفهوم ارایه شده از تربیت در این نشست، به کلید واژه های ذیل توجه داشته باشیم:
- یادگیری اجتماعی عاطفی (SEL)
- تکنولوژی فرهنگی
- یادگیرنده محور در برابر معلم محور
- مسولیت یادگیری را خود دانش آموز به عهده می گیرد (رهبری آموزشی)
- خلق اشتراکی دانش(یادگیری آمیخته )
- تربیت با شنیدن در برابر تربیت با گفتن ( شنیدن اصیل )
این قلمرو زبانی و واژگانی از رویکردی نو در فضای تربیت پرده بر میدارد، رویکردی که یادگیری نیز در آن اصیل است.
امید که این محتوا پنجره ای جدید و عمیق به تربیت برای مخاطب باز کند وسرآغاز مسیری پرفروغ باشد.